קורות חיים הם אחד הנושאים המדוברים ביותר בתחום של חיפוש עבודה. לכל אתר לחיפוש עבודה המכבד את עצמו יש לפחות פוסט אחד עם טיפים איך לכתוב קורות חיים. יש אתרים המגדילים לעשות ומראים לכם ממש פורמט.

תשמעו, כמי שקראה מאות קורות חיים בשבוע לפרנסתה, במשך כעשר שנים, באתי היום לשחוט כמה פרות קדושות. מישהו צריך לעשות את זה…לא?!

 אז צר לי לבשר – אין, אני חוזרת – אין פורמט קבוע לקורות חיים !

נכון, יש כללים של עיצוב שתקפים כמעט לכל סוגי קורות החיים. כמו למשל, לכתוב "קורות חיים" בראש המסמך ומתחתיו את הפרטים האישיים. אבל מכאן והלאה – מאוד מאוד תלוי בתפקיד אותו מחפשים, מה הנסיון שלכם שתואם את התפקיד ומהי ההשכלה.

אז בואו נתחיל לבדוק –

1 – קורות חיים צריך לכתוב על עמוד אחד בלבד אחרת הם ארוכים מדי.
לאו דווקא !

ואם אתם בעלי נסיון של כעשר שנים בעולם התעסוקתי; עברתם מקום עבודה אחד או שניים; רכשתם השכלה ועשיתם קורסים; את כל זה תכניסו בעמוד אחד ??
אז זהו, שלא. זה בסדר גמור שקורות החיים כתובים על עמוד וחצי. פשוט לדאוג את המידע שפחות רלוונטי למשרה אותה אתם מחפשים, לשים בעמוד השני ולא בראשון.
במידה ותנסו להכניס בכח הכל בעמוד אחד יש סיכון שתשמיטו פרטים שהם חשובים ורלוונטיים וחבל.

2 – עוד נושא מדובר הוא האם לציין את הגיל והמצב המשפחתי, או לא.

גם כאן, זה תלוי. יש תפקידים שהגיל יהווה יתרון מאוד גדול, יש חברות שמחפשות אנשי משפחה, לפעמים אתם תחפשו עבודה עם שעות "נורמליות" ויהיה חשוב לכם לשדר שאתם רוצים מאוד לעבוד ויחד עם זה חשוב לכם לצאת מהעבודה בשעות סבירות שיאפשרו לכם חיי משפחה או תחביבים. זה מאוד משתנה ממקרה למקרה.
תראו, גם אם אתם בני 40 ומעלה ונראה לכם שאם לא תציינו את הגיל, לא יידעו, זו טעות. כי בקלות רבה מחשבים שנים אחורה לפי צבא, השכלה וכולי ועושים חישוב של בערך.
ומה אני רוצה להגיד? שגיל לא יהווה מעצור. קודם כל במחשבות שלכם.
אם תחשבו שהגיל שלכם לא משנה, הוא אכן לא ישנה. אז יש מקום שלא יקבל אתכם בגלל הגיל, ויש מקום שיקבל אתכם דווקא בגללו.

3 – ומה עם השכלה ? לציין לפני הנסיון התעסוקתי, נכון ?!
לאו דווקא !

הכלל פה הוא פשוט – במידה וההשכלה שלכם רלוונטית למשרה אותה אתם מחפשים, תכתבו אותה בין הפרטים האישיים לבין הנסיון התעסוקתי. במידה והיא אינה רלוונטית והנסיון עצמו חשוב יותר – תכתבו אותה מתחתיו.

 4 – תחביבים ועיסוקים של שעות הפנאי אינם רלוונטיים לקורות החיים.
לאו דווקא !!

אני מכירה מקרים של אנשים שהגיעו לראיון וחצי מהזמן המראיין שוחח איתם על תחביב מעניין שהם כתבו בקורות החיים שלהם, זה יצר כימיה טובה ועזר למרואיין להתקבל לתפקיד.
אדם שכותב שהתחביב שלו הוא שיט מפרשיות, או לנגן על תופים בלהקת רוק, או אפילו רכיבת שטח על אופניים – יכול למשוך את העין של המראיין. אם זו חברה שיש בה קבוצה של רכיבת שטח על אופניים – זה כבר נותן לו יתרון. כמובן שיבדקו בעיקר כישורים מקצועיים אבל זה בהחלט יכול לקדם וליצור שיחה.
אז אם התחביבים שלכם מעניינים, מיוחדים, ציינו אותם במסמך למטה, תחת מידע נוסף.
כנ"ל כמובן על התנדבויות קבועות שאתם עושים, במידה ויש כאלה.

5 – האם להזכיר משרות שאינן רלוונטיות למשרה המבוקשת?

כמו כל הנאמר כאן קודם, זה תלוי.
אם עבדתם במקום 3 חודשים והוא אינו רלוונטי, אין צורך שתפרטו עליו בקורות החיים.
יחד עם זאת, אם בין הצבא לבין השנה בה התחלתם לעסוק בתחום הרלוונטי, היו לכם גם שנתיים בהם עשיתם עבודות של אחרי שחרור, פשוט תכתבו 2000-2003            משרות שאינן קשורות לתחום.
כך אתם לא משאירים "חורים" לא מוסברים בקורות החיים.

 יש כמובן עוד נושאים רבים שאני יכולה לכתוב עליהם, אבל אני משאירה אותם לפוסט הבא 🙂

מזמינה אתכם לבדוק את קורות החיים שלכם. במידה ואתם מרגישים שאתם זקוקים לעזרה מקצועית – אני כאן לשירותכם.
וכמובן, אם עולות לכם שאלות נוספות לגבי כללים של כתיבת קורות חיים – תכתבו ואני מבטיחה לענות.