שלחתם קורות חיים והם אכן עשו את עבודתם והביאו לכך שקיבלתם שיחה ממגייס פוטנציאלי.  כל הכבוד !

אני רוצה להזכיר לכם ששיחה ממגייס פוטנציאלי או ראיון עבודה טלפוניים הם ראיון לכל דבר.

אז שימו לב, כמה טיפים

אם קיבלתם שיחה של ראיון טלפוני ואתם נמצאים במקום רועש, או שהילדים איתכם ודורשים את תשומת ליבכם, עדיף שתבקשו מספר טלפון לחזרה ותתקשרו במועד מאוחר יותר.
ראיון טלפוני יכול להימשך גם 15-20 דקות לכן אם אתם יודעים שתאלצו לסיים את השיחה בתוך כמה דקות, שוב – עדיף שתדחו את מועד השיחה לזמן נוח יותר.

כמובן, אתם מבקשים מספר טלפון ומה המועד הנוח למראיין ואתם אחראיים לחזור אליו. הימנעו מלבקש שהוא יתקשר במועד מאוחר יותר. זה יוצר הרגשה לא טובה אצל המראיין בנוגע לרצינותכם.

דבר נוסף, שימו לב להימנע מכינויי חיבה למראיין שבצד השני של הקו.
יצא לי כמגייסת לשוחח עם מרואיינים שמתוך הרגל של שיחה טלפונית קראו לי ממי או חמודה.זה לא אסון אבל זה לא מומלץ 🙂

אם שואלים אתכם בטלפון מה ציפיות השכר שלכם, אל תחששו להגיד. רק תגידו אותן כטווח ולא מספר. לדוגמא: ציפיות השכר שלי הן בסביבות 8,000-10,000. המטרה של המגייס/ת היא לבדוק שיש איזושהי התאמה בין הטווח שהם מתכוונים לשלם לבין הציפיות שלכם כך שלא יצא שהם מזמינים אתכם לראיון ויש פער של 5000 ש"ח בין הציפיות שלכם לבין מה שהם מתכוונים לשלם למשרה הזו.

תקדישו זמן להתכונן מה יהיו התשובות שלכם לשאלות הנפוצות כגון – למה את עוזבת את המקום הנוכחי ? איזה תפקיד אתה מחפש? האם יפריע לך המרחק הגיאוגרפי (במקרה ופניתם לחברה בעיר יחסית מרוחקת) ? וכמובן, טווח ציפיות השכר למקרה שישאלו.

כך תהיו מוכנים, תוכלו לענות בצורה רצינית, ממוקדת ובצורה שמותאמת למטרות שלכם.

 בהצלחה 🙂